Sortegem llibres! Què responeu a la pregunta «I ara què?»


que fem com a Països Catalans?

«I ara què?», ens demanem molts. Després que l’independentisme hagi sortit definitivament de l’armari; després que prop d’un milió de catalans s’hagin declarat a favor del dret a decidir participant en les consultes sobre la independència; després que cada dia siguin més les veus que clamen per la separació d’Espanya ―un 45% dels catalans, segons la darrera enquesta del CEO―…, quin ha de ser el següent pas per encarar el camí de la llibertat?

Segur que tots tenim més d’una resposta a la pregunta «I ara què?» perquè segur que s’han de fer moltes i diverses coses en aquest moment decisiu de la nostra història. N’hi ha que defensaran, per exemple, que encara cal ampliar més la base social de l’independentisme. D’altres diran que ja ha arribat l’hora d’abordar un referèndum sobre la independència, o de declarar-la unilateralment al Parlament! Quin és el vostre parer? Quina resposta donaríeu a la pregunta «I ara què?».

Catalunya Sí us proposa que respongueu breument aquesta pregunta, en no pas més de 140 caràcters. Podeu penjar les respostes com a comentari en aquest apunt, o bé posar-les a la pàgina de Facebook o piular-les amb l’etiqueta #IAraQue. Amb totes les respostes rebudes sortejarem 10 llibres de l’Alfred Bosch. I encara us reservem una altra sorpresa que revelarem al llarg d’aquesta setmana.

Esperem els vostres comentaris; sigueu imaginatius, realistes però amb decisió!

23 responses to “Sortegem llibres! Què responeu a la pregunta «I ara què?»

  1. Ara toca estar units i anar a per totes esperant que arribi el 2014 triomfant.

    M'agrada

    • 1º Treballar per ampliar la base social independentista.
      2º Denunciar desde Madrid l´expoli fiscal a que estem sotmesos.
      3º Fer un front comu amb totes les forces soberanistes catalanes, per defensar el Concert economic.
      4º Treballar el reconeixament internacional de l´estat català.
      5º Proclamar unilateralment desde el Parlament de Catalunya la Independencia de Espanya, quant en aquest parlament hi hagi majoria de forçes sobiranistes.
      6º Refrenda aquesta decisió política amb un referendum d´autodeterminació.
      7º Negociar amb l´estat espanyol la sucessió de Catalunya com a Estat propi.

      M'agrada

  2. Deixar de partidismes, personalismes, escalfacadires i prou de demanar clemència a Espanya, la única via i tothom ho sap (menys els polítics) és unificar els partits ERC + Scat + Rcat + DC + CUP (i si vol CiU) per presentar-se a les pròximes eleccions 2014, amb un sol objectiu: “l’Estat Propi” i una vegada aconseguits els vots declarar la independència per majoria parlamentaria, si això no es fa el 2014 amb la commemoració dels 300 d’ocupació ja no es farà mai.

    M'agrada

  3. Ara? com ahir, com demà i com sempre, continuarem lluitant per construir una Catalunya forta, lliure i independent.

    M'agrada

  4. Retroenllaç: Lluís Llach, Anna Sahun i Gerard Quintana, a l’acte de presentació dels suports de Catalunya Sí | La societat civil per la independència

  5. Ara cal que tots els que estem a favor de la independència de Catalunya ens arremanguem i ens impliquem en qualsevol moviment social que influeixi i pressioni tots els partits polítics perquè incloguin en els seus ideals i objectius que la independència de Catalunya és la solució.

    M'agrada

  6. Llevar-nos ben d’hora, ben d’hora i lluitar per fer-nos més forts, més savis i decididament independents. Tenim pressa!

    M'agrada

  7. Cal que tots anem a una i declarar la independència. Tenim molta pressa

    M'agrada

  8. Ara a esforçar-nos de valent per construir una majoria social a favor de la independència #IAraQue

    M'agrada

  9. Ara és hora de sortir al carrer i parlar amb tothom de Independència… Ara és el moment de CONVÈNCER!!!

    M'agrada

  10. I ara què? Ara independència. I ja està. Ni pactes fiscals ni federalismes.

    M'agrada

  11. L’independència és l’unic camí posible per recuperar el que ens pertoca, dignitat, excelència social, i, sobretot deslliurar-nos dels lligams nocius d l’estat ranci veí que no deixa desenvolupar el nostre potencial creatiu i econòmic.

    M'agrada

  12. Sobretot cal ser realistes la independència es guanyarà a l’Area Metropolitana de Barcelona, i ens cal fer molta feina encara als Vallesos, al Baix Llobregat, a barris com el Carmel, districtes com Nou Barris, ciutats com Santa Coloma… Cal ser constant treballar fort i no perdre de vista el país real.

    M'agrada

  13. >Entitats financeres que han estat recapitalitzades han d’estar obligats a convertir els pisos i cases buits en habitages socials.
    >Concert econòmic.
    >Referèndum per l’autodeterminació.
    >Independència.

    M'agrada

  14. Ara toca ser més perseverant que mai, perquè l’ únic futur per a Catalunya dins un marc tan negre com l’actual és caminar sola. Ja ens hem explicat durant molt de temps, ara toca passar a l’acció. Tic-tac. tic-tac, el temps s’esgota…..

    M'agrada

  15. Ara toca treballar perquè la majoria social independentista es traslladi en l’àmbit polític. No és fàcil, però després del fracàs del pacte fiscal, als altres no els hi quedarà altra sortida. És llavors quan hauran de venir cap a nosaltres i nosaltres cap a ells i avançar junts cap a l’únic camí: la independència.

    M'agrada

  16. Ara, cal anar tots junts i tenir una sola fita: la INDEPENDÈNCIA de Catalunya. És la nostra única sortida com a país.

    M'agrada

  17. Catalunya SI. Estoy cansado de España. España…me agotas¡¡¡¡¡
    Politics Catalans, independencia JA¡¡¡

    M'agrada

  18. Ara s’ha de crear i finançar un consell pluridisciplinari que elabori un document on es detallin tots els processos per constituir l’Estat

    M'agrada

  19. Ara cal començar a treballar i anar de la mà amb les altres forces polítiques catalanes i catalanistes i començar a construir les estructures d’estat necessàries perquè en un futur no gaire llunyà, el nostre estimat país esdevingui un nou estat a Europa.

    M'agrada

  20. Ara s’ha de creure de debò que Catalunya és possible. Vindran temps difícils, segur, però sempre ens hem ensurtit. Ara més que mai creure en el projecte de país!

    M'agrada

  21. Ara… seguir endavant! Treballar pels Països Catalans, començant per Catalunya el 2014 com a data clau.
    Cal seguir explicant, el boca-orella i la taca d’oli…

    M'agrada

  22. Ara no és l’hora d’estar alerta, ara és l’hora de segar cadenes!

    M'agrada

Deixa un comentari

